حد بالای ارتفاع آسمان خراش ها چقدر است؟؟

Image result for ‫حد بالای ارتفاع آسمان خراش ها چقدر است‬‎

 

آسمان خراش ها باید قادر باشند وزن خود وساکنان شان را تحمل کنند و در عین حال ، در برابر تنش های خارجی مااند نیرویی باد ایستادگی کنند . اگر قرار بود اسمان خراش های با مصالح بنایی ساخته شوند ، حذاکثر ارتفاع عملی آن ها به ۶۵ متر محدود می شد .

با این وجود ، آسمان خراش های مدرن از قاب فولادی لوله ای به همراه سیستم << دیوار برشی >> استفاده می کنند که امکان افزایش ارتفاع آن ها را فراهم می آورد .

پارامتر های محدود کننده ارتفاع آسمان خراش های امروزی شامل مصالح موجود ، هزینه و فناوری آسانسور است .

در حال حاضر ، حداکثر ارتفاع آسانسور هایی که باید مردم را به طبقات بالای آسمان خراش هاببرند و در شرایط اضطراری نیز آن ها را پایین بیاورند ، حداکثر ۵۰۰ متر است .

بلند ترین آسمان خراش حال حاضر دنیا ، برج خلیفه دوبی با ۸۲۸ متر ارتفاع است .

البته برج پادشاهی عربستان که قرار است در سال ۱۳۹۷ افتتاح شود ، ارتفاعی بیش از ۱۰۰۰ متر خواهد داشت . محاسبات نشان می دهد که با استفاده از فناوری های فعلی ، بیشینه ارتفاع آسمان خراش ها ۱۷۰۰ متر خواهد بود .

در صورتی که اگر با مصالح سبک تر و مستحکم تر ساخته شود ، می توان بر این حد غلبه کرد ;  تا جایی که خود آسمان به تنها مانع برای افزایش ارتفاع آسمان خراش تبدیل شود .



نظرات شما عزیزان:

P.K.N
ساعت2:49---9 تير 1394
مهسا اگه تو دو سطر کل اینو بگی ممنونت میشمممم
کی وقت خوندنشو داره؟؟؟هان؟؟؟
پاسخ مهسا:عزیز دلم تو تا اینجا وقت گذاشتی اومدی یکمم وقت بذار بخونش برای اطلاعاتتم مفیده گلم.من واقعا نمی دونم چیکار کنم بعضیا میگن زیاد بذار حجم مطالب کمه تو هم میگی کم بذار خیلی زیاده.از اونجایی که من طرفدار عدالتم حد وسط میذارم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: